В сучасному інформаційному суспільстві, де велика частина населення працює за комп’ютером, значний вплив комп’ютерної техніки на робоче середовище може призвести до негативних наслідків для здоров’я працівників, таких як синдром сухого ока, неврологічні проблеми, проблеми з хребтово-м’язовим апаратом та інші.
Головний державний інспектор відділу з питань безпеки праці управління інспекційної діяльності у Миколаївській області ПМУ Держпраці Володимир Пісчанський закликає зосередити увагу на безпеці при виконанні роботи за комп’ютером.
Працюючи за комп’ютером, рекомендуємо дотримуватися правил тривалості роботи, правильної постави, розміру шрифтів та зображень, вимог до приміщення тощо.
Дбаючи про безпеку при дистанційній роботі — застосовуйте електронну комунікацію — читайте в журналі «Охорона праці і пожежна безпека»
Важливо дотримуватися деяких принципів правильної роботи за комп’ютером, а саме:
– у робочому приміщенні (кімнаті), де встановлені комп’ютери, щодня потрібно виконувати вологе прибирання;
– приміщення, у якому знаходяться комп’ютери, потрібно провітрювати щогодини;
– після кожного часу роботи рекомендується робити десяти хвилинну перерву, яку зручно суміщати з провітрюванням;
– необхідно постійно слідкувати за станом екрану монітора: він має бути чистим, без плям та пилу.
– щоб попередити «синдром сухого ока», необхідно моргати кожні 3-5 секунд;
– при роботі з текстом рекомендується, щоб колір шрифту був темним, а колір фону – світлим (ідеальний варіант – чорний шрифт на білому фоні);
– при наборі текстів з паперів чи книг рекомендується помістити джерело якомога ближче до монітору, це дозволить уникнути частих рухів головою та очима.
Охорона здоров’я та безпека праці в галузі ІТ. Важливі вимоги до роботодавців та працівників — читайте в журналі «Охорона праці і пожежна безпека»
Джерело: Південне міжрегіональне Управління Державної служби з питань праці
АУДИТ ОХОРОНИ ПРАЦІ — незалежна комплексна перевірка підприємства на відповідність законодавству України
Процедура аудиту необхідна насамперед керівникові компанії, щоб:
✔ знати реальний стан справ на підприємстві щодо питань з ОП;
✔ виявити слабкі сторони системи охорони праці;
✔ підготуватися до перевірки контролюючих органів;
✔ запобігти ризикам та зберегти життя і здоров’я працівників.