Яка процедура накладення штрафів за порушення законодавства про працю?


Яка процедура накладення штрафів за порушення законодавства про працю?

Механізм накладення на суб’єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення визначений Порядком затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509 із внесеними відповідними змінами.

На сьогодні, штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі – уповноважені посадові особи).

ШТРАФИ МОЖУТЬ БУТИ НАКЛАДЕНІ НА ПІДСТАВІ:

  • рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;
  • акта про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади;

акта документальної виїзної перевірки ДФС, її територіального органу, в ході якої виявлені порушення законодавства про працю.

Читайте також: 

Що таке недопущення до проведення інспекційного відвідування?

Роботодавці, щоб вас не ошукали, зверніть увагу на реєстр посвідчень інспекторів праці

Уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу (далі – справа).

Справа розглядається у п’ятнадцятиденний строк з дня прийняття рішення про її розгляд.

У разі надходження від суб’єкта господарювання або роботодавця, щодо якого порушено справу, обґрунтованого клопотання про відкладення її розгляду, строк розгляду справи може бути продовжений уповноваженою посадовою особою, але не більше ніж на 10 днів.

Про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють суб’єктів господарювання та роботодавців не пізніше ніж за п’ять днів до дати розгляду рекомендованим листом чи телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам, про що на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, що надіслала таке повідомлення, робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника.

Справа розглядається за участю представника суб’єкта господарювання або роботодавця, щодо якого її порушено. Справу може бути розглянуто без участі такого представника у разі, коли його поінформовано відповідно до пункту 6 цього Порядку і від нього не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення її розгляду.

Розгляд справи розпочинається з представлення уповноваженої посадової особи, яка її розглядає. Зазначена особа роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов’язки. Під час розгляду справи заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішується питання щодо задоволення клопотання.

За результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта складає постанову про накладення штрафу.

Розгляд справ на підставі акта про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, акта, зазначеного в абзаці п’ятому пункту 2 цього Порядку, здійснюється уповноваженими посадовими особами Держпраці та її територіальних органів.

Постанова про накладення штрафу складається у двох примірниках за формою, встановленою Мінсоцполітитки, один з яких залишається в уповноваженої посадової особи, що розглядала справу, другий – надсилається протягом трьох днів суб’єктові господарювання або роботодавцю, стосовно якого прийнято постанову, або видається його представникові, про що на ньому робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника. У разі надсилання примірника постанови поштою у матеріалах справи робиться відповідна позначка.

Штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб’єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.

Постанова про накладення штрафу може бути оскаржена у судовому порядку.

НЕ СПЛАЧЕНІ У ДОБРОВІЛЬНОМУ ПОРЯДКУ ШТРАФИ СТЯГУЮТЬСЯ:

  • у судовому порядку регіональними центрами зайнятості на підставі матеріалів справи, що передаються їм територіальними органами Держпраці, виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (щодо штрафів, передбачених частинами другоюп’ятою і шостою статті 53 Закону України “Про зайнятість населення”);
  • у судовому порядку територіальними органами Держпраці, виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (щодо штрафів, передбачених частинами третьою,четвертоюісьомоюстатті 53 зазначеного Закону);
  • органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбаченихчастиною другоюстатті 265 Кодексу законів про працю України).

Читайте також: 

Оприлюднено плани перевірок бізнесу на 2019 рік

15 важливих питань роботодавців: відповідає Навчальний центр Держпраці

Держпраці та її територіальні органи, виконавчі органи міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад ведуть облік справ, прийнятих за результатами їх розгляду рішень та відомостей про сплачені у добровільному порядку штрафи.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами Управління Держпраці у Хмельницькій області


width: 450px; height: 50px; line-height: 28px; -moz-border-radius: 3px; -webkit-border-radius: 3px; -khtml-border-radius: 3px; border-radius: 3px; text-align: center; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; } .btn-vidannya:hover { background:#FFA07A; color:#fff !important; text-decoration: none !important; } .btn-vidannya-1 { color:#2F4F4F; !important; display: block; text-decoration: none !important; background: #f37465; background: -moz-linear-gradient(#FFFFFF, #A9A9A9); background: -webkit-gradient(linear, 0 0, 0 100%, from(#FFFFFF), to(#A9A9A9)); filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#FFFFFF', endColorstr='#A9A9A9');

width: 450px; height: 50px; line-height: 28px; -moz-border-radius: 3px; -webkit-border-radius: 3px; -khtml-border-radius: 3px; border-radius: 3px; text-align: center; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; } .btn-vidannya-1:hover { background:#FFA07A; color:#fff !important; text-decoration: none !important; }

Придбати журнал

Придбати електронний журнал

Зміст свіжого номера

Усі видання з охорони праці та пожежної безпеки

Найближчі заходи


Матеріали до теми


Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...
Зразок складання Правил внутрішнього трудового розпорядку
У попередній публікації «Правила внутрішнього трудового розпорядку: вимоги та порядок прийняття» ми детально розглянули вимоги щодо складання ПВТР, навели перелік положень, які ...