Як здійснюється нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів з охорони праці на будівельних майданчиках?


Як здійснюється нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів з охорони праці на будівельних майданчиках?

У № 12-2018 журналу «Охорона праці і пожежна безпека» було опубліковано статтю «Порушення, за які ніхто не несе відповідальність», автор — Василь Куражинський, яка викликала неабиякий резонанс серед читачів. А тому редакція видання звернулася з листом до Державної служби України з питань праці з проханням прокоментувати викладену в статті інформацію. Зокрема щодо того, як здійснюється нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів з охорони праці на будівельних майданчиках?
Далі викладено отриману відповідь від заступника голови Державної служби України з питань праці Ігоря Шумелюка*.
При здійсненні заходів державного нагляду (контролю) з питань додержання законодавства у сфері промислової безпеки та охорони праці Державна служба України з питань праці керується вимогами Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі — Закон). Частиною першою ст. 6 Закону передбачено виключний перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю).
Водночас Держпраці з метою профілактики виробничого травматизму та зменшення кількості випадків травмування працівників у будівельній галузі розроблено принципово новий нормативно-правовий акт з охорони праці.
У європейському законодавстві зазначені проблемні питання врегульовані Директивою Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу від 24 червня 1992 р. № 92/57/ЄС про Мінімальні вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (восьма окрема Директива у значенні частини 1 ст. 16 Директиви 89/391/ЄЕС).
На підставі цієї Директиви розроблено Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 23 червня 2017 р. № 1050 (далі — Мінімальні вимоги). Мінімальні вимоги змінюють процес організації забезпечення охорони праці на будмайданчику та розширюють межі застосування порівняно з ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», наприклад поширюючи їх на експлуатацію будівель, зокрема врегульовують питання організації охорони праці при виконанні поточних ремонтних робіт.
Повна версія статті — у журналі «Охорона праці і пожежна безпека» №1, 2019.
Автори: Ігор Шумелюк, заступник голови Державної служби України з питань праці та редакція журналу.