Окремі вимоги безпеки під час ремонту дорожнього покриття


Окремі вимоги безпеки під час ремонту дорожнього покриття

З початком теплого періоду року на дорогах України, навіть під час періоду карантину, триває проведення ремонтних робіт. Однак, завжди слід пам’ятати, що небезпеку для життя і здоров’я, як самих робітників, так і оточуючих, становлять не тільки небезпечні віруси, а у першу чергу — небезпечні технологічні процеси та обладнання, яких у дорожньому будівництві застосовується чимало.

Водночас не завжди працівники відповідних дорожньо-будівельних підприємств і організацій належним чином дотримуються вимог безпеки під час виконання робіт.

У зв’язку з цим, нагадуємо про необхідність неухильного додержання вимог відповідних нормативно-правових актів та керівних документів.

Найголовнішим спеціалізованим нормативно-правовим актом з охорони праці, який регулює питання безпеки під час будівництва, реконструкції та ремонту дорожнього полотна, є Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, затверджені наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 28.12.2009 р. № 216 (НПАОП 63.21-1.01-09).

Також при організації та облаштуванні міць ведення робіт слід дотримуватися вимог Правил дорожнього руху, ДСТУ 4100:2014 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови» та СОУ 45.2-00018112-006:2006 (Стандарт Укравтодору. Безпека дорожнього руху. Порядок огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг).

Зокрема, слід пам’ятати, що згідно з вимогами НПАОП 63.21-1.01-09 забороняється до встановлення огороджень завозити на ділянку виконання ремонтно-будівельних робіт устаткування, матеріали та здійснювати там їх складування. Складувати інструмент можна лише в огородженому місці на узбіччі проїжджої частини, при цьому розміщувати його необхідно паралельно напрямку руху транспорту. Під час влаштування дорожнього покриття працівники повинні перебувати з навітряної сторони від машин, що працюють. Під час виконання дорожніх робіт у межах смуги дороги, по якій не припиняється рух, працівники зобов’язані одягати жилети яскраво-помаранчевого кольору.

Під час укладки асфальтобітумної суміші необхідно також дотримуватися наступних вимог безпеки:

  • подавати автомобіль-самоскид на розвантаження тільки по сигналу машиніста асфальтоукладача;
  • перед початком руху автомобіля заднім ходом водій зобов’язаний подати звуковий сигнал;
  • під час розвантаження суміші з автомобіля в бункер працівники повинні перебувати не ближче ніж 1 м;
  • для відкривання заднього борту автомобіля-самоскида під час розвантаження асфальтобетонної суміші в бункер асфальтоукладача необхідно застосовувати спеціальний металевий гачок;
  • для очищення кузова автомобіля-самоскида від залишків асфальтобетонної суміші необхідно застосовувати спеціальні скребки або лопати з ручкою довжиною не менше ніж 2 м, при цьому працівник повинен стояти на землі.

Під час роботи асфальтоукладачів і котків не дозволяється:

  • перебувати стороннім особам у зоні їх роботи;
  • регулювати роботу ущільнюючих механізмів;
  • залишати асфальтоукладачі і котки без нагляду з двигуном, що працює;
  • ремонтувати шнеки, живильники та інші механізми.

Під час руху асфальтоукладача не дозволяється очищати від суміші крила прийомного бункера. Переносити асфальтобетонну суміш лопатами вручну дозволяється лише на відстань, яка не перевищує 8 м.

У разі укладання асфальтобетонної суміші з поверхнево-активними речовинами та активаторами потрібно користуватися герметичними окулярами та універсальними респіраторами.

Роботи з укладання та розбирання бортових каменів повинні виконуватися під наглядом майстра. Для установки бортових каменів у проектне положення повинні застосовуватися механізми, які обладнані спеціальними захватами, а навантажувати та розвантажувати їх вручну не дозволяється. Переносити (переміщати) вручну бортові камені повинні чотири працівника одночасно з використанням спеціальних кліщів та за умови, якщо навантаження на кожного з працівників не перевищує 50 кгс. Не дозволяється їх переміщення за допомогою крюків волоком вручну.

Джерело: Управління Держпраці

Матеріали до теми


З 1 листопада 2024 року спеціальність «Охорона праці» повернулася у вищі навчальні заклади України
Кабінет Міністрів України постановою від 30.08.2024 № 1021 «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється ...
Як розробити інструкцію з ОП для оператора-гальваніка автоматичних та напівавтоматичних ліній
Дія такої інструкції має поширюватися на працівників підприємства, які працюють на посаді «оператор-гальванік автоматичних та напівавтоматичних ліній» (далі — оператор). ...