До редакції журналу часто звертаються працівники (зокрема власники і керівники) підприємств з малою чисельністю працівників з проханням дати роз’яснення, як на таких підприємствах організувати роботу з охорони праці (створити служби охорони праці, розробити документацію, провести попереднє та періодичне навчання та перевірку знань тощо). У авторському матеріалі пропонується розглянути найважливіші моменти.
Як показує практика, залучення до виконання обов’язків служби охорони праці сторонніх осіб на засадах сумісництва чи на договірних засадах не є панацеєю. Не завжди стороння людина краще для підприємства, ніж людина, яка працює на підприємстві і суміщає роботу з охорони праці. Натомість краще підготувати в навчальному центрі працівника підприємства і, за його згодою, призначити його за суміщенням професій інженером з охорони праці з відповідною доплатою до основного посадового окладу. Така людина буде краще знати проблеми підприємства і принесе йому більше користі. Такий досвід впроваджено на підприємстві, де автор публікації працює начальником відділу охорони праці, і є суто рекомендацією, а не нормою.
Проблеми створення належних, здорових і безпечних умов праці на малих підприємствах такі ж, як і на великих. Різниця лише в обсягах документації, яку слід розробляти (положення, посадові та робочі інструкції, накази тощо). Проте є певні особливості у вирішенні інших питань з охорони праці.
Зокрема, важливим є питання попереднього (при прийнятті на роботу) та періодичного навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці.
Василь Харченко, начальник відділу охорони праці ТОВ «Українські Радіотелекомунікації»
Інші конкретні рекомендації ви зможете переглянути у журналі «Охорона праці і пожежна безпека» № 6, 2017.
Придбати журнал із додатком |