В яких випадках Держпраці не розглядає звернення громадян, працівників?


В яких випадках Держпраці не розглядає звернення громадян, працівників?

Згідно із статтею 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Відповідно до ст. 40 Конституції, кожен громадянин України має право звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року № 295 (далі – Порядок №295) державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці.

Відповідно до положень пп. 1, 2 п. 5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року № 295, інспекційні відвідування проводяться за зверненнями працівника з питань порушення стосовно нього законодавства про працю та за зверненням фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин.

Звернення працівників, фізичних осіб, стосовно яких порушено правила оформлення трудових відносин, може бути подане через уповноваженого представника. Тобто, проведення державним інспектором інспекційного відвідування чи невиїзного інспектування з питань додержання законодавства про працю можливе у випадку звернення до Управління громадянина (громадян), як особи (осіб), чиї права порушені або його (їх) уповноваженого представника, повноваження якого оформлені відповідно до чинного законодавства (ст. 5 Закону №393/96-ВР).

Варто зазначити, що велика кількість випадків у зверненнях, які надходять на адресу Управління, відсутня необхідна інформація про суб’єкт господарювання, а саме: неточна або неповна назва, код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код), місце реєстрації (місце проживання), фактична адреса здійснення господарської діяльності суб’єкта господарювання, прізвище, ім’я та по батькові керівника, недодання підтверджуючих документів щодо порушення прав громадянина тощо.

Відсутність вичерпної інформації у зверненнях позбавляє Управління можливості оперативного розгляду звернення та прийняття обґрунтованого рішення.

Перелік відсутності підстав для проведення інспекційного відвідування при поданні звернень до Управління:

  1. У зверненні вказано недостовірну (неповну) інформацію про суб’єкт господарювання.
  2. У зверненні порушуються трудові права не заявника, а сторонньої особи.
  3. Ненадання документів (копій), що підтверджують порушення трудових прав особи (у разі наявності таких документів).

Управління Держпраці у Івано-Франківській області акцентує увагу заявників на необхідності оформлення звернень у відповідності до вимог чинного законодавства для забезпечення їх належного розгляду фахівцями Управління.

Джерело: Управління Держпраці в Івано-франківській області

Матеріали до теми


Про безпечність нехарчової продукції: основні ознаки
Головною ознакою безпечності нехарчової продукції є наявність маркування знаком відповідності — Знак відповідності технічним регламентам має форму незамкненого з правого ...
Міжнародна співпраця у ринковому нагляді: засоби забезпечення безпеки продукції
Органи ринкового нагляду співпрацюють з відповідними органами інших держав і міжнародними організаціями з питань, пов’язаних із здійсненням ринкового нагляду і ...