Сучасний стан, проблеми та перспективи реформування наглядової діяльності ДСНС


Сучасний стан, проблеми та перспективи реформування наглядової діяльності ДСНС

23 листопада 2018 року Головне управління ДСНС України в Київській області спільно з Головним управлінням ДСНС України в м. Києві організували проведення круглого столу, присвяченого новаціям законодавства, зокрема — набуття чинності постанов Кабінету Міністрів «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки Державною службою з надзвичайних ситуацій» від 5 вересня 2018 р. № 715 (далі— Постанова № 715) і «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, у сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, і встановлюється періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з надзвичайних ситуацій» від 5 вересня 2018 р. № 716 (далі — Постанова № 716).

Представники редакції журналу «Охорона праці і пожежна безпека» відвідали захід і пропонують читачам ознайомитися з актуальною інформацією. Доповідачем виступав Олександр Миколайович Чекригін, заступник начальника управління — начальник відділу профілактичної роботи управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям.


У статті «Сучасний стан, проблеми та перспективи реформування наглядової діяльності ДСНС» читайте докладніше:

1. Ступінь ризику від провадження господарської діяльності: оцініть своє підприємство

2. Планові заходи державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки: коли чекати?

3. Періодичність державного нагляду (контролю) за діяльністю ліцензіатів


Він поінформував присутніх про реальний стан справ, про завдання та заходи, які вживаються ДСНС щодо належної наглядово-профілактичної діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки. Зокрема, з метою виконання заходів, передбачених у Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій та усунення надмірного регуляторного впливу держави на суб’єкти господарювання, підвищення рівня довіри населення до системи профілактики, викорінення застарілих форм регулювання безпеки шляхом надмірних та частих перевірок, ДСНС здійснюється:

  • перегляд нормативно-правових актів у сфері пожежної та техногенної безпеки з метою наближення їх до законодавства Європейського Союзу;
  • імплементація європейських стандартів відповідно до Угоди про асоціацію України з ЄС із запровадженням ризик-орієнтованого підходу до управління техногенною та пожежною безпекою.

Головна частина доповіді була присвячена Постанові № 715, відповідно до якої затверджено критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності.

Однією з особливостей постанови є введення поняття прийнятного ризику на основі ризик-орієнтовного підходу до управління пожежною та техногенною безпекою, вперше запроваджується можливість віднесення суб’єкта господарювання до одного зі ступенів ризику не лише за кількісним показником, а й розрахунковим встановленням чисельного показника ризику (балів) для кожного суб’єк та господарювання.

Відповідно до Постанови № 715 виокремлено 7 критеріїв, але кожен з них має свої показники, які до того ж мають підпоказники, за котрими й нараховуються бали для визначення відповідного ступеня ризику.

Повний перелік критеріїв, їх показників, кіл ькості балів за кожним показником, шкали балів та періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки подано у Додатку 2 до Постанови № 715.

Віднесення суб’єкта господарювання до високого, середнього або незначного ступеня ризику здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями, визначеними в Додатку 2 до критеріїв Постанови №715, за наступною шкалою:

Якщо суб’єкту господарювання належить на правах власності, володіння або користування більше одного об’єкта, кількість балів нараховується за всіма критеріями окремо щодо кожного об’єкта.

Повна версія статті — у журналі «Охорона праці і пожежна безпека» №1, 2019.
Автори: редакція журналу та представники ДСНС

Переконайтеся, що ви передплатили журнал і вся необхідна інформація є під рукою!

Матеріали до теми


Про безпечність нехарчової продукції: основні ознаки
Головною ознакою безпечності нехарчової продукції є наявність маркування знаком відповідності — Знак відповідності технічним регламентам має форму незамкненого з правого ...
Міжнародна співпраця у ринковому нагляді: засоби забезпечення безпеки продукції
Органи ринкового нагляду співпрацюють з відповідними органами інших держав і міжнародними організаціями з питань, пов’язаних із здійсненням ринкового нагляду і ...