Працював за ЦПД, тому нещасний випадок визнано не пов’язаним з виробництвом


Працював за ЦПД, тому нещасний випадок визнано не пов’язаним з виробництвом

28 вересня 2017 року о 9:15 водія М., 1976 р.н., який працював за цивільно-правовим договором від у ФОП Бордзихівська С.М. і перевозив автомобілем «КАМАЗ 55102», агрегатованим з причепом ГКБ, жом цукрових буряків з території ТОВ «Продовольча компанія «Зоря Поділля» на територію молочнотоварної ферми відділку с. Краснопілка Гайсинської філії ПрАТ «Зернопродукт МХП». притиснуло до рами кузовом причепа.

Після вивантаження жому, водій опустив кузов автомобіля, при цьому кузов причепа не опустився. М. спробував декількома ривками автомобіля виправити ситуацію, але кузов причепа залишався у піднятому положенні. Від’єднання гідравлічного шланга від циліндра, щоб зменшити тиск масла у циліндрі, ситуації не виправило. Водій виліз на інструментальний ящик, розміщений під рамою причепа, щоб руками потягнути кузов донизу. Кузов раптово опустився і М. затисло між ним рамою. Потерпілий знепритомнів. Це побачили інші водії і поспішили на допомогу. Водій міні-трактора «МАНІТУ» ковшем підняв кузов, а присутні працівники зняли потерпілого на землю і викликали швидку допомогу, яка забрала його в лікарню. М. отримав закриту черепно-мозкову травму та численні переломи ребер і кінцівок.

Згідно з висновком Вінницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, результати проведеного експертного дослідження виходу з ладу, тобто причин технічного характеру, якими можна було б об ґрунтовано пояснити виникнення несправностей досліджуваного ланцюга: гідроприводу та гідроциліндра, тобто падіння кузова причепа, на момент дослідження не виявлено. Визначити технічну причину зависання кузова причепа у піднятому положенні за допомогою даного дослідження не видається за можливе.

Причиною настання нещасного випадку з тяжким наслідком стало порушення водієм вимог безпеки під час експлуатації транспортних засобів – виконання ремонту підйомного механізму кузова самоскидного причепа без установлення під піднятий кузов спеціального додаткового упору, що виключає можливість падіння або довільне опускання кузова.

Комісією встановлено, що отримання травм водієм сталося внаслідок падіння кузова причепа під час виконання робіт згідно з цивільно-правовим договором, укладеним М. ФОП Бордзихівська С.М. Враховуючи зазначене, нещасний випадок не визнано таким, що пов’язаний з виробництвом.

Матеріали розслідування направлено в прокуратуру Вінницької області для прийняття рішення згідно з чинним законодавством.

Члени комісії з розслідування нещасного випадку мали зустріч з потерпілим та його дружиною, роз’яснили їхні права у зв’язку з настанням нещасного випадку.

Джерело: редакція журналу «Охорона праці і пожежна безпека» за матеріалами Управління Держпраці у Вінницькій області