...

Електронний реєстр листків непрацездатності має запрацювати з осені


Електронний реєстр листків непрацездатності має запрацювати з осені

Електронний реєстр листків непрацездатності має запрацювати восени 2019 року. На його створення бізнес очікує вже багато років. Наразі Порядок організації ведення такого реєстру очікує на затвердження Кабінетом Міністрів України.

В Реєстрі буде інтегровано дані від трьох структур – Фонду соціального страхування, МОЗ та Пенсійного фонду. Він допоможе оптимізувати діяльність всіх учасників процесу – роботодавця, лікаря і пацієнта, а також побороти корупційну складову — видачу фіктивних довідок.

За оцінками експертів, понад 7 млн паперових лікарняних видають в Україні щороку. Якщо хоча б 10% видається з порушеннями, можна тільки уявити, яких втрат несе бізнес та держава в цілому.


Ігор Гоцик, керівник департаменту з представництва компаній-членів

Не секрет, що зараз фіктивну довідку про хворобу можна купити в Інтернеті за 200 грн із доставкою, із усіма необхідними печатками. Це є частиною більш широкого кола проблем, однак запуск електронного реєстру листків непрацездатності має істотно зменшити випадки маніпуляцій. Адже наявність фіктивної довідки про хворобу створює зайвий тягар для роботодавців у вигляді нарахування виплат працівнику і адміністративної роботи. Тож ключове завдання – зробити цей процес максимально діджиталізованим.


Ключовими та важливими новаціями стане відмінена обов’язкової паперової форми лікарняного. У роботодавця буде персональний кабінет в системі – для обліку та відслідковування статусу лікарняних працівників. Тож, в будь-який момент можна буде зайти та в онлайн режимі перевірити по номеру лікарняного, коли його було відкрито, на який період тощо. 

В даному Реєстрі планується два окремих блоки – щодо непрацездатності та щодо медичних висновків (де буде оцифрована інформація з медичних книжок), що допоможе розділити функціонал між лікарями та соціальними службами. Іншими словами, медичну та фінансову складову. Крім того, в планах розробити єдину форму для медичних довідок.

Запровадження такого реєстру є одним з кроків, спрямованих на покращення надання звітності до органів державної влади. Він сприятиме мінімізації паперової роботи – усуне необхідність подання в паперовому вигляді листків непрацездатності до Фонду соціального страхування, як це є зараз. Водночас, зменшить строк опрацювання такої звітності, що наразі може займати 2-4 тижні, та сприятиме оптимізації витрат компанії, адже документ буде значно важче підробити. 

Статус створення такого Реєстру бізнес-спільнота обговорила з представниками МОЗ минулого тижня. Сподіваємось, він змінить підхід до видачі листків непрацездатності. Крім того, спростить співпрацю роботодавців та органів державної влади –зробить її більш сучасною, як це існує в багатьох європейських країнах.

Джерело: eba.com.ua

Матеріали до теми


Деякі корисні документи, якими слід керуватися під час організації заходів з охорони праці
Пропонуємо перелік наказів Державної служби України з питань праці, які слід використовувати, зокрема, під час укладення трудових договорів та організації ...
Перелік документів, які скасовані у листопаді 2023 року
В інформаційних цілях надаємо перелік документів, які скасовані у листопаді 2023 року Будівництво та проєктування ДБН В.2.2-5-97 Будинки та споруди. ...
Дещо про електронний документообіг в системі управління охороною праці
Що впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці на підприємстві відбувається за умови прийняття роботодавцем рішення щодо впровадження електронного ...
Чи завжди під час прийняття на роботу працівники повинні проходити навчання з охорони праці
ЗАПИТАННЯ Чи повинен працівник під час прийняття на інше підприємство проходити навчання і перевірку знань з питань охорони праці, якщо ...