Поєднання функцій з охорони праці та з пожежної безпеки


Стаття: Кваліфікаційні вимоги до інженера з охорони праці

Відповідно до п. 1.4 Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15 листопада 2004 р. № 255 (НПАОП 0.00-4.21-04), «на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку», тому й за аналогічних умов допустиме суміщення обов’язків з питань пожежної безпеки. Для підприємств з чисельністю працівників понад 50 осіб (у вашому випадку — 68) суміщення обов’язків з питань охорони праці чинне законодавство не допускає.

Слід зазначити, що чинне законодавство допускає суміщенні обов’язків з питань охорони праці та пожежної безпеки у разі надання роботодавцем керівникові служби охорони праці статусу заступника директора. При цьому очевидним є те, що вимоги до керівника служби охорони праці згідно з НПАОП 0.00-4.21-04 не можуть повністю переноситись на заступника директора з охорони праці.

Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 р. № 336 (Випуск 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності», розділ І «Професії керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців») п. 13 підрозділу «Загальні положення довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» вказує на те, що похідні посади, назви яких утворено за допомогою додаткових ознак типу «заступник» мають такі ж кваліфікаційні характеристики, що й базові, при чому завдання, обов’язки, знання та кваліфікаційні вимоги цих працівників під час розроблення посадових інструкцій визначаються на основі кваліфікаційної характеристики відповідної базової професії. Тобто, заступник директора (відноситься до категорії керівників) виконує організаційні та контролюючі функції стосовно напрямів виробничої діяльності, передбачених розподілом функціональних обов’язків системи управління підприємства (наприклад, з охорони праці та пожежної безпеки). На деяких підприємствах існує посада «заступник директора з надзвичайних ситуацій», в обов’язки якого входять всі напрями безпеки праці: охорона праці, пожежна безпека, виробнича санітарія та безпека руху.

Матеріал надано редакцією журналу «Охорона праці і пожежна безпека»